Dyrektor Prywatnej Szkoły Podstawowej Leonarda Piwoni w Szczecinie
mgr Renata Wysokińska
„Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą.”
Nasza koncepcja
Wychodzimy z założenia, że szkoła jest drugim, obok rodzinnego domu, najważniejszym miejscem kształtowania się osobowości każdego dziecka oraz źródłem wzorców zachowań społecznych wywierającym decydujący wpływ na jego późniejsze życie. Z tego względu nasz wysiłek skierowany jest na takie jej funkcjonowanie, by naszym uczniom dostarczać różnorodnych doświadczeń w relacjach międzyludzkich indywidualnych i grupowych, rówieśniczych oraz wobec dorosłych. Najważniejszym celem dla nas jest wychowanie kompetentnego, świadomego swojej wartości współobywatela każdej społeczności, otwartego, kreatywnego i odpowiedzialnego za losy swoje i innych ludzi.
Cechy, które są dla nas kluczowe
- kompetencja,
- samodzielność,
- odpowiedzialność,
- uspołecznienie.
Uczymy: Pragniemy, by każdy uczeń doświadczył sukcesu. Przekazujemy wiedzę i dajemy najlepsze z możliwych narzędzia do jej wzbogacania, porządkowania, krytycznej analizy i konstruowania konstruktywnych wniosków.
Rozwijamy: Troszczymy się o każdego ucznia, pozwalając mu rozwijać jego zainteresowania. Tylko ten uczeń, który dobrze pozna swoje możliwości, znajdzie sposób, by je rozwijać i osiągać wyznaczone przez siebie cele.
Wychowujemy: Angażujemy uczniów do działań na rzecz społeczności szkolnej i innych środowisk, wskazujemy autorytety. Uczymy samodzielności i dajemy prawo do nauki na błędach. Chcemy, by wyrośli na mądrych i empatycznych ludzi oraz świadomych i aktywnych obywateli.
Nasza historia
Prywatna Szkoła Podstawowa Leonarda Piwoni powstała w 1999 roku jako konsekwencja długofalowego projektu stworzenia współczesnego modelu nauczania i wychowania, którego realizację w 1991 roku zapoczątkował założyciel Pierwszego Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego, Leonard Piwoni. Przez kolejne lata ta niezwykła inicjatywa edukacyjna zdobyła uznanie i zaufanie kolejnych roczników dzieci i rodziców.
Dbamy o wszechstronny rozwój
Dbamy o wszechstronny rozwój każdego ucznia. Wychowankowie rozwijają swoje uzdolnienia uczestnicząc w bogatej ofercie kilkunastu kół zainteresowań. Uczą się w pracowniach wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt audiowizualny pod życzliwym okiem wykwalifikowanej, wszechstronnej i twórczej kadry nauczycielskiej. Oferujemy rozszerzoną siatkę godzin przeznaczoną na naukę dwóch języków obcych, rozwój zainteresowań artystycznych oraz przygotowanie do udziału w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach przedmiotowych.
Dodatkowym sposobem zdobywania wiedzy przez podopiecznych szkoły jest ich udział w licznych wycieczkach tematycznych, zielonych szkołach, wymianach językowych oraz obozach zimowych i letnich organizowanych przez placówkę.
Dbając o wszechstronny i harmonijny rozwój uczniów, proponujemy naukę od podstaw a także doskonalenia technik pływania oraz jazdy na łyżwach w sezonie zimowym.
Wychowanie społeczne i kulturalne
Bardzo mocny akcent kładziemy na wychowanie społeczne i kulturalne. Wraz z rodzicami organizujemy wiele akcji rozwijających u podopiecznych uczucia empatii i wrażliwości społecznej.
Uczniowie w procesie edukacji wielokrotnie mają możliwość występowania na scenie Teatru Współczesnego i Pleciugi, biorąc udział w przygotowywanych z wielkim rozmachem przedstawieniach jasełkowych i galach połączonych z uroczystym rozdaniem świadectw końcoworocznych.
Chlubimy się znakomitą i wszechstronną współpracą z rodzicami, którzy biorą aktywny udział w procesie wychowania swoich dzieci, wspomagając nauczycieli w poszczególnych działaniach. Mogą wzajemnie liczyć na profesjonalną pomoc pedagogów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów. Tak ścisła i owocna współpraca jest możliwa dzięki stworzonemu i kultywowanemu przez szkołę systemowi przepływu informacji. Rodzice i dzieci otrzymują cotygodniowe sprawozdania – telegramy informujące o postępach w nauce, zachowaniu, sukcesach i ewentualnych problemach ucznia.
Szkoła bierze udział w wielu projektach edukacyjnych, społecznych oraz kulturalnych o wymiarze lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym.
Wysoki poziom skuteczności działań pedagogicznych i wychowawczych przynosi wymierne efekty w postaci bardzo wysokich wyników w testach kompetencji, dużej liczbie laureatów prestiżowych konkursów przedmiotowych organizowanych przez kuratorium oświaty i XIII LO oraz innych ogólnopolskich konkursach przedmiotowych. Wśród uczniów szkoły wielu otrzymało honorowe Stypendium Prezydenta Miasta Szczecin. Nasi absolwenci wybierają naukę w najlepszych szczecińskich liceach i z powodzeniem rozwijają w nich zdobyte w naszej szkole umiejętności i talenty.
System wychowawczy szkoły i podmiotowe traktowanie uczniów czyni z nich równoprawnych uczestników procesu nauczania, młodych ludzi świadomych swoich możliwości, ambitnych, pracowitych i znakomicie przygotowanych do dalszej edukacji. Jednocześnie, w zgodzie ze swoją misją, szkoła rozwija u podopiecznych wrażliwość, zdolność empatii i wolę działania na rzecz innych.
„Jestem nie po to, aby mnie podziwiali i kochali, ale po to, abym ja działał i kochał”.
(J. Korczak)